ברוכים הבאים לאיזור הלימוד החופשי


מושגי תמחור בעולם שיווק השותפים

מושגי יסוד בשיווק הדיגיטלי ובשיווק השותפים בפרט. שימוש נכון במושגים אלו יתן לכם רושם של מקצוענים אמיתיים! מושגים אלו יתרמו לכם רבות בהבנה וחישוב של סיכונים וכדאיות.
קדימה, בואו נתחיל!

CPM (Cost Per Mile)

בתרגום חופשי - עלות עבור אלף. אין ספק שתתקלו במושג הזה אין ספור פעמים. המושג בעצם מייצג כלי מדידה עבור כמות כניסות לאתר שלך. בואו נקח דוגמא כדי להמחיש את המדד הזה: אתר Ynet.co.il למשל, מושך אליו 15 מיליון כניסות בחודש (יותר נכון להגיד חשיפות, מכיוון ולא כל ה15 מיליון הם אנשים שונים). כאשר נרצה לפרסם באתר ynet, סביר להניח שנתקל במודל ה.CPM

CPL (Cost Per Lead)

בתרגום חופשי - עלות עבור ליד.
מודל זה נועד כדי לחשב את העלות עבור כל ליד שנייצר בפרסום ממומן. לדוגמא: אתם בעלי אתר חדשות גדול. ניגש אליכם מפרסם (לקוח) אשר ברצונו לעלות באנר (מודעה) לאתר שלכם. כרגע, נוכל לחשוב על 2 דרכים לגלם לו את התמחור למודעות שלו: • מודל CPM - נקבל תשלום עבור כל אלף חשיפות של המודעה באתר שלנו. • מודל CPL - נקבל תשלום עבור כל ליד שמשאיר פרטים באתר שלנו.

CPC (Cost Per Click)

בתרגום חופשי - עלות עבור קליק.
"הבן האהוב של גוגל" - זה הוא המודל העסקי הרווחי ביותר עבור גוגל. בואו נקח דוגמא: יש לנו אתר גדול שמתעסק בתחום הפיטנס והתזונה. אנו רוצים שיותר אנשים יחשפו לאתר שלנו, והחלטנו לפנות לפרסום בגוגל כדי להגיע לאנשים חדשים. כשנפרסם בגוגל, נוכל לבחור מילות מפתח אותן אנחנו רוצים לקדם, כאשר לכל אחד מהם, ישנו תמחור CPC שונה. זאת אומרת - אנחנו נשלם X שקל על כל קליק שגוגל מעבירה אלינו דרך המודעה שפרסמנו.

CPA (Cost Per Action)

בתרגום חופשי - עלות עבור פעולה.
מודל זה משמש שיטת תמחור עבור כל פעולה שסיכמו ביניהם שני הצדדים. במודל זה, הלקוח לא משלם עבור כמות החשפיות שהוא קיבל או עבור כמות הלידים שהוא קיבל, אלא עבור כמות הפעולות שנעשו (רוב הפעמים, פעולה מוגדרת כמכירה). בואו נקח דוגמא: אתם בעלי אתר חדשות גדול, ניגש אליכם מפרסם (לקוח) אשר מוכר ספות ורהיטים לבית וברצונו לפרסום מודעה באתר שלכם, במודל CPA. הלקוח משלם אך ורק על הלקוחות אשר קנו ממנו ספה. כל פעם שלקוח הגיע דרך אותו האתר וקנה ספה: הלקוח (המפרסם/בעל חנות הספות) ישלם לבעל האתר 1,000 ש"ח (או כל סכום אחר שסוכם מראש, עבור פעולה).

R.S (Revenue Share)

בתרגום חופשי - אחוזים מרווח.
זהו מודל פחות נפוץ, אשר משמש שיטת עבודה בין הצדדים, בו הם מסכימים על תשלום של אחוזים מתוך הרווחים של המפרסם. (חשוב להבהיר - מדובר באחוזים מתוך הרווחים ולא מתוך מחזור המכירות ברוטו). המודל יכול להיות רווחי מאוד עבור שני הצדדים, כמובן בתנאי שהמותג שמפרסם בעל אחוזי המרה גבוהים.